joi, 19 aprilie 2012

Proiect tematic 


Tema:
“Cand/cum si de ce se intampla

Grupa mica 

 Motto : “ Primavara, din ce rai,
                         Nevisat de pamanteni
                        Vii cu mandrul tau alai
                        Peste campuri si poieni ?”

Argument :          Primăvara,’’’anotimpul renasterii’’,reprezinta perioada când totul se trezeşte la viaţă după somnul lung din timpul iernii, este anotimpul când natura începe să ne încânte cu peisajele ei superbe, când păsările prin trilurile lor ne duc pe aripi de simfonii spre ţărmuri de necuprins cum nici cel mai mare muzician n-ar putea să o facă prin măestria lui, practic este anotimpul unui nou început.


Descrierea proiectului :
Grupul ţintă : preşcolarii grupei mici
Durata :  4 săptămâni
Resurse umane : copiii, educatoarea, părinţii,
Resurse materiale : martisoare, flori, planşe, calculator, dvd player, carti , enciclopedii, seminte de flori, ghivece,ustensile de gradinarit, ustensile de bucatarie, coli, lipici, cartoane colorate, etc

Scopul : - dezvoltarea capacităţii de cunoaştere şi înţelegere a mediului înconjurător;
- dezvoltarea exprimării orale, înţelegerea şi utilizarea corectă a semnificaţiilor
   structurilor verbale orale.


Obiectivele proiectului:
- să afle despre aspectele caracteristice anotimpului primăvara;
- să cunoască activităţile oamenilor primăvara ;
- să identifice pe imagini de primăvară dintr-un set de imagini;
- să se exprime corect din punct de vedere gramatical ;
- să-şi adapteze comportamentul pozitiv la cerinţele grupului ;
                                                                                                                        


Strategii didactice:

Metode:                                                                        
 Observaţia
 Învăţare prin descoperire,
 Conversaţia
 Explicaţia
 Problematizarea,
 Demonstraţia,
 Experimentul,
 Exerciţiul,
 Jocul,
 Lectura după imagini

Inventar de probleme:


Ce stiu copii :
Ce vor sa afle :
Ca primavara se ofera martisoare si flori
Ca primavara este mai cald decat iarna
Ca ghiocelul este o floare

Ce muncesc bunicii in gradina primavara
Ce alte flori infloresc primavara
Ce se intampla primavara in parcuri si livezi
Cum se ingrijesc florile
De ce cultiva oamenii flori si legume timpurii
Cum se sarbatoreste ziua de 8 Martie



SCRISOARE CATRE PARINTI

DRAGI PARINITI,

Primavara a venit cu vreme frumoasa si alai de flori.
Prescolarii grupei “101Dalmatieni” doresc
sa afle cat mai multe despre
 anotimpul “renasterii”
(Sarbatoarea Martisorului, Ziua Mamei,
 activitatile oamenilor in anotimpul primavara,
 cresterea si ingrijirea florilor etc ).


In perioada 1 – 31 Martie , vom derula proiectul tematic :                                                “PRIMAVARA, BUN VENIT !”
Orice materiale sau informatii care se potrivesc temei
proiectului , sunt binevenite pentru satisfacerea curiozitatii
copiilor si imbogatirea experintei acestora.


VA MULTUMIM,
 educatoarele grupei








OBIECTIVE DE REFERINTA

DLC


- sa inteleaga si sa transmita mesaje simple;sa reactioneze la acestea;
- sa participe activ la activitatile de grup, inclusiv la activitatile de joc, atat in calitate de vorbitor, cat si in calitate de auditor.

DS
- sa recunoasca unele elemente ale lumii inconjuratoare(flori, obiecte, apa,aer,solul etc );
- sa isi imbogateasca experienta senzoriala ca baza a cunosintelor matematice referitoare la recunoasterea , denumirea obiectelor , cantitatea lor, clasificarea ;
- sa comunice impresii, idei pe baza celor efectuate.
- sa descopere lumea inconjuratoare cu ajutorul simturilor ( vaz, auz ,pipait, miros );

DOS


- sa aprecieze in situatii concrete unele comportamente si atitudini, in raport cu norme prestabilite cunoscute.

DEC


- sa fie capabil sa realizeze lucrari practice inspirate din natura;
- sa obtina efecte plastice , forme spontane, cu ajutorul diferitelor tehnici de lucru;
- sa interpreteze liber, creativ lucrari plastice exprimand sentimente estetice.

DPM
- sa isi coordoneze miscarile pe ritmul solicitat de educatoare;
- sa raspunda motric la o comanda data;
- sa respecte regulile si indicatiile primite;
- sa porneasca si sa se opreasca la un semnal dat.


Centre de interes si materiale puse la dispozitia copiilor

Alfabetizare
Stiinta
Manipulative
Arta
-atlas, enciclopedii, carti ilustrate, reviste, instrumente de scris, coli
- microscop,diferite vase, spirt, sticlute, flori,atlas
- puzzle, mozaic, “Creionul fermecat”,
“Jocul umbrelor”, jetoane
- materiale din natura, lipici, acuarele, coli, plastilina, plansete, stampile, tusiera
Constructii
Joc de rol
Bucatarie
Nisip si apa
- cuburi de diferite forme si marimi, ghivece cu flori, personaje in miniatura

Papusi, seturi de vesela de jucarie, sorturi, buchete de flori
Sorturi, bonete, batice, aluat, forme de fursecuri , tavi de copt
Flori cu radacina, forme de nisip , crebla, lopatica de plastic




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu