joi, 2 ianuarie 2014

10 Decembrie- Ziua Drepturilor Omului

Activitatea s-a desfasurat in cadrul proiectului ,,Curcubeul schimbarii''. Mai multe detalii despre proiect gasiti la adresa urmatoare: http://isj-db.ro/wp_isjdb/wp-content/uploads/Curcubeul-schimbarii-2013.pdf PROIECT DE ACTIVITATE Data: 10. XII. 2013 Unitatea de invatamant: Gradinita cu Program Prelungit Nr. 2 Targoviste Grupa: Mijlocie B si C Educatoare: Prof. Muscaloiu Loredana Gabriela Prof. Bratu Maria KatiTema anuală de studiu: Cine sunt/ suntem? Subtema: ,,Drepturile omului’’ Tema activitatii: ”Lantul prieteniei” Forma de realizare: Activitate integrată ADP+ALA+ ADE ( DOS+DEC) Tipul activitătii: Consolidare de cunostinte, priceperi si deprinderi Durata: o zi Componenta activitătii: • Activităti de dezvoltare personală - Întâlnirea de dimineată: ,,Oamenii au drepturi si indatoriri’’ -Tranzitii: ,,Trenuletul prieteniei’’( mers in coloana cate unul, combinat cu miscari de brate pe ritmuri muzicale) -Rutine: ,,El este prietenul meu/ il admir pentru ca...’’- deprinderea de a-si exprima atasamentul/ simpatia fata de oameni. • Jocuri si activităti didactice alese (ALA I) -Stiinta: ,,Arborele genealogic’’(dreptul la familie)- reprezentarea prin desen a portretului in casuta corespunzatoare pozitionarii persoanei in arborele genealogic -Biblioteca: ,,Tablou de familie’’- elemente grafice- linia -Joc de masa: Puzzle ,,Certificatul de nastere’’( dreptul la un nume)- realizarea intregului din parti -Joc de rol: ,,De-a doctorul’’(dreptul la ingrijire medicala)- interpretarea rolului de medic sau pacient • Activităti pe domenii experientiale: -DEC-EAP- Tema plastica: Pata de culoare-element de limbaj plastic Subiectul: ,,Lantul prieteniei’’ (Tehnica de lucru- amprentarea cu palma) • Jocuri si activităti didactice alese (ALA II) -Jocuri distractive - ,,Gaseste-ti un prieten’’ - ,,Lantul prieteniei’’ -Euritmie ,,O lume minunata’’ Scopul activitătii:  Consolidarea cunostintelor despre drepturile si indatoririle omului. Obiective: La sfârsitul activitătii, copiii vor fi capabili: - sa prezinte componenta familiei, relatii familiale, atributii ce revin membrilor; -sa decoreze rama tabloului de familie, folosind linia- element grafic; - să realizeze intregul din parti in vederea obtinerii actului de identitate- certificatul de nastere; - să interpreteze rolul de doctor si pacient; -sa picteze cu palma (amprentare) folosind pata de culoare ca element de limbaj plastic; -sa enumere drepturi si indatoriri ale copilului in familie, gradinita, comunitate; -sa respecte cerintele si regulile jocurilor; -sa execute miscari sugerate de continutul cantecului; Metode şi procedee: Explicaţia, exerciţiul, conversaţia, problematizarea, jocul, brainstorming, lucrul individual, in grupuri mici, invatarea prin cooperare. Material didactic: ALA I- Stiinta: coli A4, creioane colorate. -Biblioteca: coli carton colorat A4, poze de familie, perforator cu modele, lipici. -Joc de masa: puzzle confectionate din copii ale certificatelor de nastere ale copiilor, pe coltul carora este atasata poza titularului. -Constructii: cutii de pantofi care au fost decorate in prealabil de catre copii. -Joc de rol: truse de doctor, halate medicale ADE -DEC-EAP: carton duplex A0, acuarele, apa. ALA II- laptop, CD, boxe Durata: 1 h si jumătate. Bibliografie: -Convenţia ONU cu privire la Drepturile Copilului - internet -Manolescu, Marian, Curriculum pentru învăţământul primar şi preşcolar, teorie şi practică, Editura Credis, 2004 -Bunescu, Vasile, E.Şincai, Ghid practic pentru aplicarea programei de educaţie moral-civică în învăţământul primar, Editura Coresi, Bucureşti, 1994 - MECTS - „Curriculum pentru învăţământul preşcolar”, Editura DPH, 2009; - ,,Si noi avem drepturi’’- dosar educativ, Salvati copiii, 1999 - Conferinta cu privire la drepturile copilului, Salvati copiii, 2005 - Revista invatamantului prescolar nr. 1-2/ 2008 - Revista invatamantului prescolar nr. 3-4/ 2009 - Breben S. - „Metode interactive de grup”, Editura Arves, 2006. - Site-ul Autoritatii nationale pentru protectia copilului www.salvaticopiii.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu